ÚVOD DO BAYESOVSKÉ ANALÝZY DAT
| Termín: | 
  | 
|---|---|
| Forma: | 
  | 
| Cena: | 6 800 Kč / 270 € + DPH | 
| Cena s videozáznamem: | 
  | 
| Úroveň: | pokročilý | 
|---|---|
| Jazyk: | český | 
| Počet dnů: | 
  | 
CENOVĚ VÝHODNÝ BALÍČEK KURZŮ - 20% SLEVA
- 10 880 Kč / 440 € + DPH
 - 14 500 Kč / 580 € + DPH s videozáznamem
 
ÚVOD
Bayesovská statistika je plnohodnotnou alternativou k běžně využívané frekvenční statistice (tj. statistice založené zejména na testování statistických hypotéz a bodovém a intervalovém odhadu parametrů). Na rozdíl od frekvenční statistiky nevycházejí odhady bayesovské statistiky pouze z výběrového souboru, ale ovlivňují je i naše předchozí znalosti (apriorní informace). Výsledek (aposteriorní odhad) je tak kombinací našich dat a dříve získaných poznatků. Do nedávné doby nebylo možné postupy bayesovské statistiky plnohodnotně využívat, ale díky rozvoji výpočetní techniky a MCMC algoritmů jsou dnes k dispozici i pro běžné počítače. Bayesovské přístupy jsou vhodné zejména tam, kde dochází k replikaci studií a zároveň tam, kde jsou výběrové soubory poměrně malé. Jejich velkou předností je také možnost flexibilní práce s různými typy proměnných (nespojité) a možnost odhadů (imputací) chybějících hodnot. Tento přístup je nicméně zcela univerzální a může být užit místo všech běžně známých procedur frekvenční statistiky. V rámci kurzu se zaměříme především na analogii t-testů, analýzy rozptylu a regresní analýzy za pomoci programu IBM SPSS Statistics ve spojení s R.
CÍL VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU
KURZ JE URČEN
PŘEDPOKLADY
PŘÍNOS ÚČASTI NA KURZU
POPIS OBSAHU A POSTUPU
PROGRAM KURZU
- základní rozdíl mezi frekvenční a bayesovskou statistikou
 - Bayesova věta a její rozšíření pro analýzu dat, význam apriorní informace. Bayesův faktor jako alternativa k P hodnotě
 - MCMC algoritmus, kritéria konvergence, grafické nástroje pro posouzení výsledků
 - bayesovský t-test
 - bayesovská analýza rozptylu
 - bayesovská regresní analýza
 
Ve výjimečných případech změna programu vyhrazena dle zaměření 
a zkušeností dané skupiny účastníků.
		
