DETEKCE ODCHODU ZÁKAZNÍKA
(CHURN)
Termín: |
|
---|---|
Forma: |
|
Cena: | 6 800 Kč / 270 € + 21% DPH |
Úroveň: | středně pokročilý |
---|---|
Jazyk: | český |
Počet dnů: |
|
ÚVOD
Detekce odchodu zákazníka patří k nejstarším komerčním dataminingovým úlohám. Vznikla díky potřebě udržování a rozšiřování zákaznického portfolia ve vysoce konkurenčním prostředí, kde platí, že udržení si stávajícího zákazníka není tak finančně náročné jako získání zákazníka nového. Původně úlohu řešily především telekomunikační společnosti, dnes má své místo všude, kde se bojuje o přízeň zákazníků. Z dataminingového pohledu se jedná o supervizovanou úlohu, kdy na základě historické zkušenosti s odchozími zákazníky hledáme obecné vzory chování projevující se před odchodem. Díky nim dokážeme včas detekovat sklony k odchodu u současných zákazníků a jejich zařazením do vhodné retenční kampaně odchodu předejít.
CÍL VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU
KURZ JE URČEN
PŘEDPOKLADY
PŘÍNOS ÚČASTI NA KURZU
POPIS OBSAHU A POSTUPU
PROGRAM KURZU
- příprava historických dat k modelování
- ladění supervizovaného modelu, penalizace chyb
- interpretace vzorů chování
- odhad přínosů zabránění odchodu ke konkurenci
- skórování současných zákazníků
- plánování retenční kampaně
Ve výjimečných případech změna programu vyhrazena dle zaměření
a zkušeností dané skupiny účastníků.