PLÁNOVÁNÍ VÝZKUMU: REPREZENTATIVITA
Termín: | 3. - 4. 5. 2021 |
---|---|
Místo: |
|
Cena: | 11 800 Kč / 430 € + DPH |
Úroveň: | středně pokročilý |
---|---|
Jazyk: | čeština |
Počet dnů: |
|
0
účastníků kurzu
0
,44
hodnocení kurzu
0
,2 osob z 5
uplatní poznatky v praxi
ÚVOD
Volba vhodné metody výběru, zajištění reprezentativnosti datového souboru a vyjádření přesnosti odhadů s ohledem na užitý design výběru jsou základními předpoklady pro úspěch celého výzkumu.
CÍL VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU
Kurz provede posluchače teoreticky i prakticky základními fázemi plánování a realizace výběrových šetření. Účastníci se naučí pracovat s různými typy výběrů a rozeznat situace, kdy je vhodné tyto metody použít. Dozví se, jak zajistit reprezentativnost výběru. Seznámí se s principem a konstrukcí designových i poststratifikačních vah. Naučí se výzkum vyhodnotit, získat potřebné odhady a korektně vyjádřit jejich přesnost na základě designu výběru. Osvojí si návyky práce s profesionálním statistickým softwarem IBM SPSS Statistics.
KURZ JE URČEN
Kurz je určen všem, kteří se nějakým způsobem podílejí na organizaci, plánování, realizaci nebo zpracování dat z výběrových šetření a chtějí tomuto procesu lépe porozumět. Zkušenosti z kurzu využijí zaměstnanci marketingu, pracovníci výzkumných firem i analytici a výzkumníci v ostatních oborech, kteří analyzují výběrová data a chtějí, aby jejich závěry byly přesné a korektně odvozené. Kurz je adresován rovněž těm, kteří si provedení výzkumu objednávají u výzkumných agentur, chtějí se naučit efektivně zadat a formulovat své požadavky i mít možnost kontrolovat kvalitu výzkumu.
PŘEDPOKLADY
Kurz předpokládá schopnost základního ovládání PC.
PŘÍNOS ÚČASTI NA KURZU
Účastníci získají přehled o základních postupech a metodách plánování, realizace a vyhodnocování výběrových šetření. Dozví se, jak zajistit, aby byl výběrový soubor reprezentativní. Naučí se vyhodnotit výzkum a korektním způsobem vyjádřit přesnost odhadů.
POPIS OBSAHU A POSTUPU
První den kurzu je výuka zaměřena především na teoretické seznámení s problematikou výběrových šetření. Druhý den je veden formou praktického procvičování a aplikací metod v IBM SPSS Statistics (moduly IBM SPSS Statistics Base a IBM SPSS Complex Samples).
PROGRAM KURZU
- plánování a příprava výzkumu, cíle výzkumu, přesnost výsledků versus finanční možnosti
- základní pojmy: populace a výběr, opora výběru, velikost výběru
- metody výběru: typy výběru, strata, skupinky, vícestupňový výběr
- praktická cvičení v IBM SPSS Statistics: metody a realizace výběru, pravděpodobnost zahrnutí jednotky, designové váhy, odhad a vyjádření přesnosti odhadu, efekt designu
- přehled základních typů vah, zajištění reprezentativnosti výběru, konstrukce poststratifikačních vah
Ve výjimečných případech změna programu vyhrazena dle zaměření
a zkušeností dané skupiny účastníků.