ANALÝZA NÁKUPNÍHO KOŠÍKU
(BASKET ANALYSIS)
Termín: |
|
---|---|
Forma: |
|
Cena: | 6 800 Kč / 245 € + 21% DPH |
Úroveň: | středně pokročilý |
---|---|
Počet dnů: |
|
ÚVOD
Analýza nákupního koše poskytuje cenné vzory nákupního chování ve formě přehledných asociací či sekvencí nakoupených produktů. Její závěry bývají využívány v doporučovacích systémech, při sestavování nabídkových balíčků, k určování obsahu propagačních katalogů a především při zacílení marketingových kampaní na stávající zákazníky. Ačkoli z názvu úlohy je patrné, že se původně týkala především obchodních řetězců, dnes má své opodstatnění ve všech organizacích nabízejících více různých výrobků nebo služeb.
CÍL VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU
Kurz seznámí účastníky s úlohou analýzy nákupního koše a jejími aplikacemi. Účastníci se naučí nalézat opakující se vzory složení nákupních košů zákazníků, které lze použít pro predikci jejich následného chování. V kurzu se zaměříme především na aplikace závěrů pro křížový prodej (cross-sell). Standardní úloha analýzy nákupního koše bude doplněna o analýzu sekvencí nákupů. Ukázány budou i možnosti využití behaviorálních, postojových a dalších dat o zákaznících ke zkvalitnění doporučování při křížovém prodeji.
KURZ JE URČEN
Kurz je určen pro marketingové pracovníky a analytiky, kteří řeší úlohu optimalizace cross-sell kampaní, hledají vhodné zacílení zákazníků a preferují řešení se snadnou interpretací.
PŘEDPOKLADY
Pro úspěšné absolvování kurzu postačí uživatelská znalost práce na počítači. Jako úvod do problematiky data miningu doporučujeme semestrální kurz Data mining - cesta od dat k akční znalosti.
PŘÍNOS ÚČASTI NA KURZU
Účastníci se naučí připravit si transakční data před analýzou a z připravených dat generovat užitečná asociační pravidla o nákupním chování zákazníků. Pravidla budou umět ohodnotit pomocí specifických metrik a vybrat pravidla vhodná pro predikční úlohu křížového prodeje.
POPIS OBSAHU A POSTUPU
Po teoretickém seznámení s úlohou, transakčními daty, přípravou dat, modelováním a interpretací pravidel a modelů si účastníci nabyté znalosti ověří na praktických příkladech. Praktická část výuky bude probíhat za podpory softwaru IBM SPSS Modeler.
PROGRAM KURZU
- úloha následného a křížového prodeje
- transakční nákupní data a jejich restrukturalizace
- vizualizace nákupních vzorů
- asociační pravidla a jejich statistiky
- filtrování pravidel
- hledání sekvencí
- predikce nákupního chování
Ve výjimečných případech změna programu vyhrazena dle zaměření
a zkušeností dané skupiny účastníků.